کد خبر: ۱۶۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
فارس در هفته‌ای که گذشت؛ 

از بورسیه دانشجویان حامی غزه تا تفاهم‌نامه پاکستان با فارس

آنچه ازاین‌پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.


آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.


از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟


فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان فارس با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.


از دیار حافظ به شما افتخار می‌کنیم
در پی اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس نامه‌ای خطاب به این دانشجویان صادر کرد.


پایان خط دو مترو شیراز تا دو سال آینده
عملیات اجرایی خط ۲ مترو شیراز که از سال ۹۳ آغاز شده طی ۲ سال اخیر شتاب چشمگیری داشته به نحوی که فاز اول آن افتتاح و بهره‌برداری از فاز دوم در سال ۱۴۰۴ نوید داده شده است.


اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تأکید کرد.


شکل‌گیری مدیریت واحد شهری
شهردار شیراز گفت: بودجه شهرداری شیراز به وسیله شورای شهر پنج برابر شد و اگر دولت می‌خواهد از تصدی‌گری به حاکمیت برسد باید مدیریت واحد و یک پارچه شهری شکل گیرد.


موانع حضور مردم در تولید را رفع کنید
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» مبین این موضوع است که برای بیرون رفت از مشکلات اقتصادی که مسئله اصلی کشور است نیازمند جهش تولید هستیم که ضروری است همه دستگاه‌ها با تمام توان برنامه‌های خود را در راستای تحقق این شعار تنظیم، تدوین و اجرا کنند تا موانع حضور مردم در بخش تولید رفع و همه ظرفیت‌های مردم در جهش تولید فعال شود.


تحقیقات در مورد فوت یک پزشک در فارس
معاون دادستان شیراز از دستگیری سه نفر در خصوص فوت یک پزشک در استان فارس خبر داد و گفت: دیگر عوامل احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

از بورسیه دانشجویان حامی غزه تا تفاهم‌نامه پاکستان با فارس

حکم کمیته انضباطی را باور نمی‌کنم
 سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی با اشاره به رأی کمیته انضباطی در ارتباط با تکرار بازی برابر تیم استقلال ملا ثانی در هفته بیست و هشتم گفت: اصلاً باورم نمی‌شود که کمیته انضباطی چنین تصمیمی گرفته باشد. این رأی کاملاً بر خلاف قوانین انضباطی فدراسیون است و ما به این رأی معترض هستیم.


تعریف ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه گذاری در استان فارس تعریف شده است، گفت: سرمایه گذاران می‌توانند با مراجعه به متولیان این حوزه در استان فارس، اطلاعات لازم برای انجام سرمایه گذاری را کسب کنند.


دانشجویان اخراجی آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
رئیس دانشگاه شیراز از مصوبه مدیریت این دانشگاه برای بورسیه کردن دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا خبر داد و گفت: دانشجویان و حتی اساتیدی که اخراج یا تهدید به اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه شیراز به ادامه تحصیل بپردازند و گمان می‌کنم سایر دانشگاه‌های شیراز و استان فارس هم این آمادگی را داشته باشند.


انتخابات تعاون روستایی سیاخ دارنگون بی‌نظیر بود
رئیس اداره تعاونی روستایی شیراز در ارتباط با حواشی‌های صورت گرفته در انتخابات هیأت مدیره شرکت تعاونی روستایی سیاخ دارنگون گفت: ما به سلامت کار خود ایمان داریم و این انتخابات سالم‌ترین انتخاباتی بود که در استان اتفاق افتاده بود، همچنین وی از برنامه‌های آتی مجموعه تعاونی روستایی در آینده خبر داد.


معلمان عشایری پرورش‌دهندگان ذخایر کشور هستند
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: چنان که بنیان‌گذار انقلاب (ره) فرمودند؛ «عشایر ذخایر مملکت هستند» بنابراین معلمان عشایری پرورش دهنده ذخایر این کشور هستند.


تفاهم‌نامه پاکستان و کردستان عراق با فارس
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استاندار فارس از مبادله تفاهم نامه‌های جداگانه مابین تجار کردستان عراق و پاکستان با استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۴ تهران خبر داد.


پایان انتظار ۳۷ساله مادر شهید در شیراز

پیکر شهید سید علاءالدین اسدپور در میان استقبال مردم وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد، پیکر این شهید قرار است روز شنبه هم‌زمان با شهادت امام جعفر صادق در شهرستان زرقان تشییع و سپس در زادگاهش روستای آقا جلو این شهرستان به خاک سپرده شود.

از بورسیه دانشجویان حامی غزه تا تفاهم‌نامه پاکستان با فارس


انتظار حمایت دانش آموزان آباده‌ای از مسئولان
دانش آموز آباده‌ای گفت: غیر از اداراتی همچون فرمانداری، آموزش‌وپرورش برای تهیه یک سری از وسایلی که برای نمایشگاه موردنیاز بود همچون میز کمک و همراهی کردند و نماینده‌ای از فرمانداری در این نمایشگاه حضور یافت انتظار داشتیم که ارگان شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و فرمانداری حمایت‌های بسیاری کنند.

 

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان